بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

داستان دیگرى را میخوانیم که در قرون سابق براى مردم چه گذشته و قحطى چه عملى را انجام داده و الان که وفور نعمت الهى هستیم باز کفران نعمت میکنیم، امیدوارم خداوند به احترام امام زمان (علیه السلام) و به احترام دعاهاى علما اعلام و مراجع عالیقدر شیعه ما را مواخذه نعمتهاى خود نفرماید و همه ما مورد عفو و عنایت حضرت حق قرار بگیریم.

آیا وجود مراجع، نعمت نیست؟ دهها هزار روحانى عزیز نعمت نیست؟ تمامى این نعمت و برکت و امنیت از وجود علما است هزاران نفر از علماء ضمن نماز نوافل دست به دعا میکنند اینها نعمت است الحمد الله دنیاى کفر از پیروان حق مى‏ترسند ما زیر سایه حضرت ولى عصر می‏باشیم.

در تاریخ می‏نویسند: زن بچه‏دارى به زن دیگر که او نیز فرزند داشت پیشنهاد کرد فلانى بیا امروز من بچه خود را در میان مى‏گذارم و هر دو نفر گوشتش را مى‏خوریم و روز بعد تو بچه‏ات را بیاور تا هر دو بخوریم.

گفته او مورد قبول واقع شد، زن اول که خود پیشنهاد دهنده بود از فرزندش دل برگرفت او را هر دو قطعه قطعه کردند و خوردند نوبت بعد که گرسنه شدند زن اول به دومى مراجعه کرد.

ولى زن دومى از کشتن بچه خود امتناع نمود و کار به خصومت و دعواى کشید براى حکمیت به دانیال مراجعه کردند.

دانیال نبى از شنیدن چنین دعواى سخت ناراحت شد و گفت: کار گرسنگى به اینجا کشیده است.

گفتند: بلى و از این هم سخت‏تر شده است دانیال دست به دعا برداشت و از پیشگاه خداوند در خواست نمود خداوند قحطى را بر طرف کرد

تتمه المنتهى ص 38، گفتار فلسفى جوان ج 2 ص 394

تماس با ما